.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری نخستین جشنواره بومی و محلی لیلم در ساری و چالوس
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی مازندران در نخستین جشنواره بومی و محلی" لیلم" در روزهای 29 تا 31 تیرماه خبر داد و گفت: محل برگزاری جشنواره موسیقی بومی محلی" لیلم در ساری و چالوس برگزار می‎شود.

به گزارش شمال نیوز، عباس زارع بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان به نام"لیلم" اظهار کرد: این جشنواره در راستای توجه به حوزه موسیقی بومی و محلی به ویژه مازندران برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این جشنواره نگاه دوباره بر تغییرات موسیقی و نیز ایجاد انگیزه برای فعالان موسیقی استان و نیز شناسایی توانمندی‌های جدید موسیقی بومی و محلی در استان مازندران است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره تلاش کرد، ظرفیت‌های پنهان موسیقی بومی و محلی استان که در گمنامی به سر می‌بردند را شناسایی کرده و زمینه حضور آنها را در این جشنواره فراهم کند.

وی اضافه کرد: جشنواره موسیقی"لیلم از 29 تا 31 تیرماه در استان مازندران با حضور مقامات استانی و نیز مسئوولان کشوری برگزار می‎شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده مرداخانی معاون هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره حضور پیدا می‎کند.

زارع خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان"لیلم" از ساز‌های بومی، دوتار، دوسرتوکن، لله‌وا، قرنی، سورنا و لگن استفاده می‎شود که این سازها علاقه‌مندان خاص خودش را در استان و کشور دارد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره کیفیت برگزاری این جشنواره در استان مازندران اظهار کرد: جشنواره در دو بخش مسابقه و نیز اجرای موسیقی به صورت جنبی پیگیری می‎شود، که بخش مسابقه در صبح و اجرای بخش جنبی عصرها در استان برگزار می‎شود.

وی یادآور شد: حضور مردم عادی در این جشنواره بلامانع است و برنامه‌ریزی برای استفاده عامه مردم از این موسیقی در برنامه کاری قرار گرفت که با بررسی انجام شده حضور مردم در محل برگزاری جشنواره و استفاده از ظرفیت موسیقی رایگان است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه داشتیم که این جشنواره در سه نقطه از استان مازندران برگزار شود، که مسؤولان شهر چالوس زمینه را برای برگزاری جشنواره فراهم کردند، با وجود پیگیری انجام شده برای اجرای این جشنواره در شهرستان بهشهر مسؤولان شهری اعلام کردند که در حال حاضر زیرساخت‌های این شهر برای اجرای این برنامه‌ها آماده نیست.

وی با اعلام اینکه غیر از گروه‌های هنری مازندران فعالان موسیقی استان کردستان، آذربایجان و گیلان نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

زارع محل برگزاری جشنواره موسیقی بومی محلی" لیلم در مرکز استان را سالن جمعیت هلال احمر استان و نیز در شهرستان چالوس در منطقه رادیو دریا پیگیری می‎شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.